Tommy Hilfiger; de winkels van de toekomst
Het merk Tommy Hilfiger is zeer populair en niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Dat was begin 2000 wel even anders, de voorraad kelderde met maar liefst 75%. Toch kwam Tommy Hilfiger er weer bovenop, onder andere door ambassadeurs als Gigi Hadid en Lewis Hamilton. Maar er is meer; ook de bereidheid om zich aan te passen en te innoveren bracht het merk vooruit. Hoe Tommy Hilfiger dat deed? Met winkels van de toekomst.
Innovatieve winkel van Tommy
De winkels van de toekomst, zo noemt Tommy het zelf. Het merk experimenteert er nu al een aantal jaar mee onder andere in London en Zürich. De nieuwste winkel van toekomst van 300 vierkante meter is in onze eigen hoofdstad Amsterdam.
Maar wat maakt deze winkel zo uniek? Uiteraard kan je er nog steeds je favoriete Tommy Hilfiger trui kopen of genieten van de Tommy Hilfiger outlet. De winkel heeft alleen veel meer te bieden. Het draait niet meer alleen om het assortiment dat in de winkel hangt, alle ruimtes werken aan de integratie van het online en offline aanbod. Gangpaden met grote schermen bieden klanten de optie om het hele productassortiment van Tommy Hilfiger te bekijken, te bestellen en te kopen.
Naast het ultieme gemak om te kiezen uit vrijwel het gehele assortiment, beschikken de winkels van de toekomst ook een ‘People’s Place’. Een café waar klanten zich kunnen ontspannen en laten inspireren. Zelfs via de tafels word je vermaakt met een ingebouwd scherm.
Wat maakt de winkel van de toekomst zo succesvol?
Sinds de verschuiving van offline naar online shoppen ontstonden er twee aparte werelden. Óf je shopte in een fysieke winkel óf je shopte online. Daartussen was geen mogelijkheid. Tommy’s winkel van de toekomst brengt daar verandering in. Ze verweven offline en online shoppen met elkaar en maken hier een spectaculaire ervaring van.
Door de grote schermen kan de ruimte van de winkel beperkt blijven en kan toch het gehele assortiment worden getoond. Tommy Hilfiger begrijpt als geen ander dat klanten nog steeds graag in de winkel komen om producten te kunnen zien en voelen, maar dat zij wel de keuze willen hebben tussen alle producten en niet slechts een deel van het assortiment.